Kamis, 19 November 2015

Dandelion, Tidak Hanya Bunga Tetapi satu Herb Terlalu!

Dandelion, Tidak Hanya Bunga Tetapi satu Herb Terlalu!

Dandelion, salah seorang ahli dalam herba yang terkenal atau keluarga bunga adalah benar-benar tidak lebih daripada bantuan yang besar kepada semua orang. Pertumbuhan luar biasa daun dandelion benar-benar boleh disedari oleh kebanyakan orang. Kepahitan daun berbeza apabila anda menuai mereka.

Daun ini kilang itu berbaur dengan baik dengan salad yang berbeza sama ada dikukus, direbus atau tumis. Majoriti orang mengatakan bahawa rasa daun adalah sangat unik dan salah satu jenis. Kumpulan orang-orang yang suka makan buah-buahan semulajadi yang mengatakan bahawa bunga dandelion yang boleh dimakan dan mempunyai rasa yang baik.

Daun Tumbuhan ini juga berkhasiat. Herba ini adalah yang paling berkhasiat di kalangan semua herba orang boleh membeli di kedai-kedai herba. Adakah anda akan percaya? Tumbuhan ini mempunyai lebih karotena lobak tan dan mempunyai lebih banyak zat besi dan kalsium daripada bayam. Daun adalah aksi penuh dengan Vitamin B1, B2, B5, B6, B12, C, D. Ia juga mempunyai biotion, inositol, kalium, fosforus, magnesium & zink. Ia akar juga boleh dimakan dan salah satu daripada ubat-ubat herba yang paling popular. Bayangkan? Kilang A boleh digunakan dari atas ke bawah?

Orang mendakwa bahawa herba ini boleh membantu menguatkan badan. Ia juga boleh membantu hati dan pundi hempedu. Akarnya mengandungi taraxacin yang membantu mengurangkan keradangan di dalam pundi hempedu. Ia juga boleh digunakan untuk mengurangkan cat bengkak hati dan hepatitis.

Adakah anda tahu asal-usul nama ini kilang itu? Ia datang dari Pissenlit perkataan, iaitu Perancis. Biasanya Pissenlit biasanya digunakan untuk membuat teh. Daun dandelion biasanya membantu sesetengah orang untuk mengelakkan pembedahan untuk batu kencing. Ini adalah hak yang begitu besar? Kita boleh mengatakan bahawa tumbuhan ini boleh membantu dengan lebih-semua kami kesihatan. Terdapat golongan tertentu yang menggabungkan Dandelion dengan hari mereka untuk makan malam hari.

Penyelidik juga mengatakan bahawa herba ini adalah baik untuk membuang ketuat, jerawat, tahi lalat, calluses, menenangkan untuk menyengat lebah dan melecet. Adakah anda pernah mendengar tentang Dandelion Jam? Ia telah popular di zaman moden ini dan orang menggunakannya sebagai pengganti krimer kopi.

Marilah kita balut semua maklumat ini ke atas, Dandelion adalah tumbuhan yang boleh digunakan dari atas ke bawah, dari bunga ke akarnya. Tumbuhan ini adalah tumbuhan yang bermanfaat juga kerana ia boleh digunakan untuk membantu penyakit bantuan daripada hati, buah pinggang, perut, limpa dan pundi kencing.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar